Epikus 8 napos mongol trekking kaland

Hat hónappal ezelőtt elkezdtük tervezni egy utazást, amely forradalmasítja az utazási stílusunkat. Meg akartuk tervezni a saját túránkat, távol a normál útvonalaktól, valóban a legyőzött ösvényről. Először azzal kezdtem, hogy Mongóliában keresést keresek, amelyek lapos terepen voltak. A folyóknak halaknak kellett lennie, hogy egy kis légyhorgászatot tudjak csinálni, és nekik is távolnak kellett lenniük az utazó radarjától. Kutattam a Google Maps -ot, és megtaláltam a Chulut folyót, Mongólia Arkhangai tartományában.

Tekintse meg a túrázást a Chulut összegtől a tariatig egy nagyobb térképen
A turisták Arkhangai -ba érkeznek, többnyire a White Lake ellenőrzésére, de senkivel, akivel beszéltünk, megtette a tervezett túrát. Egy privát autót akartunk vinni egy álmos, vidéki összeghez (kis mongol falu), az úgynevezett Chulut Sum -nak, ahol az epikus túránkat észak felé indíthatjuk a Chulut folyó mentén, a Terkhiin Tsagaan Nuur (White Lake) felé.

Én Bayara -val, egy helyi arkhangai halász
Amikor megérkeztünk a Tsetserlegbe (Arkhangai tartomány fővárosa), bejelentkeztünk a Fairfield Guest House -ban, és hihetetlenül örülünk, hogy megtettük. Az ottani személyzet rendkívül értékes és tele volt információkkal. Még kapcsolatba léptek egy helyi halászmal, Bayara -val, aki segített a tervezett ütemterv logisztikájában (bár azt gondolta, hogy őrült, hogy egész úton járunk!).

Miután topográfiai térképeket vásárolt a Fairfield -től, és kidolgozta a végső útvonalat, Bayara füstölt halat adott nekünk az úthoz, sőt még egy utat talált nekünk Chulut kisvárosába (ami nem volt könnyű feat). Felugrottunk az autóba, és úton voltunk.

Utazásunk a Chulut összegbe (hogy a jó aszfaltos út nem tartott sokáig!)
Megkezdődik a túra …

Közvetlenül azután, hogy leesettünk a Chulut -összegbe, rájöttünk, mennyire „odakint” voltunk. Úgy tűnt, hogy mindenki nagyon érdekelt, hogy látja a külföldieket, és biztos vagyok benne, hogy mindannyian megosztották a Bayara kérdését a józanságunk miatt, amikor elmondtuk nekik, milyen messzire sétálunk.

Csak körülbelül egy órát tudtunk járni, mint az első nap, mielőtt az esők bezáródtak a fölöttünk, és fel kellett állítanunk a táborot, egy olyan rutinot, amely előrevetíti a következő 8 napra.

Első táborunk – nézd meg ezeket a felhőket!

Az első éjszaka két családunk látogatott nekünk. Az első tüzet gyújtott nekünk, és egy nagy zsákot adott nekünk nagyon erős sajtokból (amit nehéz voltunk enni, hogy őszinte legyünk) és egy nagy kád házi készítésű joghurtot. Meghívtak minket arra is, hogy jöjjenek oda Ger (hagyományos nomád otthon) reggelire másnap reggel.

Kanada a sztyeppen!
A második család egy motorkerékpárral érkezett, és egy köteg tele volt tűzzel, és néhány kanadai matricával viszonoztunk, amelyeket az apa gyorsan ragaszkodott a motorjához. A mongol látogatóknak ez a napi rituálé, amely minden nap ajándékokat hozott nekünk, üdvözlendő meglepetés volt. Alig aludtunk egy éjszakát a sztyeppen anélkül, hogy legalább egy család valamiféle ajánlatot hozna nekünk. Minden alkalommal, amikor egy kanadai matricát adnánk cserébe, tehát ha valaha is megyünk ebbe a régióba Mongólia Közép -Mongólia botjain, akkor valószínűleg sok motorkerékpár láthat, amikor a kanadai matricák vezetnek!

A kínálat második fordulója … Fire Wood!
Mi a számos helyi család egyikével, amellyel találkoztunk az út mentén
Ennek a fantasztikus utazáson volt ez a norma számunkra. Minden nap néhány órán át sétálunk, abbahagynánk az eső elkerülését, majd amikor az ég megtisztult, egy mosolygó helyi család sajt, keksz vagy tűzifa ajándékokkal zuhan nekünk. Számos GER -be meghívtak minket, ahol sokkal több sajtot, Arag -t (erjesztett kanca tejet), lóhúsot, kenyeret és harapnivalót kaptunk. Az utazásnak ez a része fantasztikus előnye volt, amire nem számítottunk. Azok a hiteles tapasztalatok, amelyekben a régió nomád családjaival rendelkezésre álltunk, nagyon hálásak vagyunk.

“A sztyeppe megmagyarázhatatlanul lenyűgöző.”

Lenyűgöző nézetekre számítottunk, de valójában nem tudtunk volna felkészülni arra, hogy milyen látványos volt a mongol sztyepp. Még a fenti sötét felhők alatt is, egy napfény rágója átszúrja a felhőket, és az elektromos zöld gördülő dombok panorámájával jutalmaznánk, amely úgy tűnt, hogy örökké húzódik. Teljesen féltünk a fenségtől, amely a mongol vidék. Egyszerűen nem tudod megbeszélni annak nagy szépségét.

A hatalmas, nyitott mongol sztyeppe

Finom halalásunk
Délutánokon, miután felállítottuk a táborunkat, egy kicsit légyhorgászatot végeznék, miközben Dariece ült és megnéz engem, miközben könyveket olvasott az új Kindle -jén. Fantasztikus volt, hogy a vonalomat csak egy lapos gyeptal dobtam elÉn, egy rohanó folyóra, amely tele van halakkal. Az első pár napban szinte minden szereplő sláger volt, és rengeteg kis halat szállítottam (egy Lenok -t ettünk – finom!).

A Chulut folyó horgászása – milyen kilátás!
Volt egy konkrét este, amikor az eső teljesen megszűnt, és a nap belemerült a láthatárba, lassan festette a felhőket egy világos rózsaszínre. A tükörre dobtam a vonalamat, amely a vizeket pusztán csendben tükrözi, amikor felnéztem, és fantasztikus szivárvány ragyogott a táborunk felett. Ez a pillanat tiszta tökéletesség volt, és örökké velünk marad.

„Egy tiszta tökéletesség pillanat”

Dupla szivárvány végig!
Sajnos két dolog ellenem állt ezen a halászati ​​úton. Először is arra számítottam, hogy képesek leszek nagyobb legyek vásárlására a Tsetserleg -ben, de nem találtak nem találhatók, tehát lényegében kis legyekkel ellátott kis halakra horgásztam (a nagy halak egérmintákat vesznek!). Másodszor, a napi esőzések a harmadik napra elárasztották a folyót, így nagyon kihívást jelentettek a halak vonzására a sáros vizeken. De számomra nem számított, csak csak a lovak és a távolban lévő lovak és a kecskék leadása és hallása volt egy légyhorgászat élménye, amelyet hamarosan nem fogom elfelejteni.

Ez nem jobb ennél!
Utazásunk végéhez közeledve eléggé fáradtsá váltunk. Nagyon sok eső volt, és bár a sátorunk 100% -ban vízálló volt (hála Istennek), a könyörtelen dobogás megnehezítette az alvást. Minden nap, amikor a nap reggel sütni fog, megújultak és fellendítettek minket a figyelemre méltó utazás, amelyen részt vettünk, de lassan elfogyott a gáz. A lábunk hólyagosodott, és testünk fájt. A fagyasztva szárított ételek és a nyomvonal keveréke elfogyasztása az volt, hogy újdonságát elvesztette, és puha ágyat és főtt ételt vágytunk. Ezenkívül egyenesen egy 6 napos Gobi -sivatagi turnéra, szó szerint egy zuhanyt kaptunk 2 hét alatt!

Az a folyó túl hideg ahhoz, hogy fürödjön!
Tehát a 8. és az utolsó napon elindítottuk a szamárunkat! Sétáltunk 44 km-re, amint elértük a Tsuman folyót, melyben nem álltunk, amíg el nem érjük a Tariat-t. Egy nap alatt kimerítő 44 km a Rocky Hills felett! Intenzív volt, és a lábunk gyakorlatilag szétesett a végén. Egy domb fölé jöttünk (20 km -es sétát követően), és a távolban láthattuk Tariat -t. Azt gondoltuk, hogy „most nem túl messze!”. De a város valójában még mindig több mint 20 km -re volt, és csak tovább mentünk és mentünk, ezt a csípőt követve, mint a láthatáron található épületek csoportja.

“44 kilométer egy nap alatt … kimerítő!”

Amikor megérkeztünk Tariatba (a White Lake városába), teljesen költöttünk. Vásároltunk egy csomó ételt a boltból, és találtunk egy (kissé piszkos) szállodát, ahol lényegében csak az ágyon vettünk ki. EGY ÁGY! Nem volt kényelmes, de jobban érezte magát, mint a 2 cm vastag alvó pad, amelyen az elmúlt héten összeomlott. Ennyi volt, a legfantasztikusabb túra, amit valaha tettünk, teljes volt.

A kimerítő utolsó nap – 44 km!

Maga a túra sokkal több volt, mint amennyit el tudtunk volna képzelni. Olyan sok barátságos családdal találkoztunk, hogy félig vad lovakat nézzünk el, amelyek előttünk bélyegeztek, a folyókon és a dombokon keresztül navigáltunk, jak, kecske és juhok csorda révén, a horgászáshoz és az egész útban. Teljesen hihetetlen volt. Az eső könyörtelen volt, és bár akkoriban elrontott minket, valójában nem pusztította el azokat a tapasztalatokat, amelyek az út során volt.

Egy ember és a ló

Ez az utazás a miénk volt, és egyedül a miénk. Megterveztük és tökéletesen elvégeztük, és mindketten nagyon örültünk annak, amit elértünk. Ez nem volt „nyomvonal” vagy „túra”. Csak mi voltunk mi voltunk a fogantól a befejezésig, az úton lévő kecskék optimális kalandjáig, és annyira örülünk, hogy erőfeszítéseket tettünk erre, és most megoszthatjuk tapasztalatainkat más emberekkel, akik ezt a fantasztikusan akarnak utazni. ország. Mongólia a nomád életmódról szól, és ezen utazás után úgy érezzük, hogy éltük.

A Mongóliába való utazásról szóló sokkal további információkért nézze meg a Mongólia hátizsákos útmutatóját.

Mindenkinek tetszik egy videó … nézd meg!

Tetszik? Tűzd ki! ?

Jogi nyilatkozat: Az úton lévő kecskék Amazon munkatárs, és más kiskereskedők számára is leányvállalat. Ez azt sugallja, hogy jutalékokat keresünk, ha a blogunk linkjeire kattint, és az e kiskereskedőktől vásárol.