Nepál, Annapurna Circuit – Magas túrázás a Himalája

, amikor kiszálltunk a buszról a Besi Saharban, az Annapurna pályának kiindulópontja, teljesen tudatában voltunk arról, hogy mi áll előttünk. Persze, bőséges kutatást és tervezést végeztünk, de végül nem lehet felkészülni egy ilyen epikus utazásra. Bejelentkeztünk egy nagy kis szállodába, megterveztük az útvonalat a következő napra, és aludtunk.

Amikor másnap reggel 6: 30-kor felébredtünk, és hivatalosan megkezdtük a túrát, az ég homályos volt, a hőmérő 15 Celsius fokot olvasott, a pillangók táncoltak a perifériánkban, és a szubtrópusi éghajlat mindenféle dzsungelflórát és állatvilágot tartott fenn. Mindez drasztikusan megváltozott, amikor a következő 13 nap folyamán magasságot szereztünk. Összehúztuk a túraoszlopainkat, rögzítettük a kis hátizsákjainkat, megkötöttük a cipőnket és elindultunk a félelmetes ismeretlenbe.

Nézze meg a térképet, hogy kitalálja a trekking terveinket. Besi Sahar, Annapurna Circuit, Nepál
Az Annapurna körút indítása a Nepálban, Besi Saharnál

Noha az első három napban leginkább egy „utat” követtünk, sokkal inkább olyan volt, mint egy piszkos út, amelyen a furcsa dzsip rajta van, és valójában lenyűgöző kilátással büszkélkedhet. Sok ember kihagyja a túra első pár napját, és ideális Jeep -t vegyen be Bhulbule falujába, de örültünk, hogy nem. A lassú, kanyargós út a völgy alján lévő folyót követte, és előrevetítette a fellebbezést annak, ami előtt áll.

Időnként megnézzük a Himalája hatalmas 8000 méteres plusz csúcsát, amely a dzsungelben borított dombtető fölé kerül. Nem tartott sokáig, amíg rájöttünk, hogy ez minden idők legjobb utazási élményeinek listájába kerül. Az alacsony fekvésű völgyek olyanok voltak, mint egy hegyi táj Shangri-la. A köd megnehezítette a távoli Himalája látását, de bárhol úgy néztünk ki, hogy elbűvölő vízesések voltak, amelyek száz méterrel fölöttünk léptek le a sziklákról. Az apró hegyi falvak, a külvilágtól a közelmúltbeli útépítésig, a domboldalakhoz ragaszkodtak, mint a Hornets fészek.

Átvadtunk néhány nagyon rozsdás hidat, amelyek 50 méter magasra emelkedtek az alsó rohanó folyó felett; Egy erőteljes Gush, amely átjutott a tájképet, amely vizes kapillárisokat képez, a sziklás sziklák egyébként áthatolhatatlan erődjén és a sűrű dzsungel túlnövekedésén keresztül. Egy ponton egy dombon jöttünk, hogy egy hatalmas vízesés lábánál egy hatalmas műszaki bambusz lengést lássunk. Megálltunk egy snackért és néhány hinta, mielőtt tovább folytatnánk az első Ngadi faluba. Ngadi nyugodt hely volt, zöld és buja, nagyszerű egész évben. Az első szobánk ugyanolyan alapvető volt, mint jönnek, de 6 órás túrázás után örömmel fogadtunk vissza, és örömet szereztünk egy Dal Bhat-ban (tipikus nepáli all-you-ennél-lencse).

Az egyik tétel a Bhulbule Village, Annapurna Circuit, Nepál felé vezető úton
Helyi emberek az Annapurna Circuit Trek mentén, Nepál
Szünetet tartva egy óriási bambusz lengéssel, amely a háttérben lépcsőzetes vízeséssel. Annapurna áramkör, Nepál
Az első néhány napban egy vastag köd borította a völgyet, de a levegőben lévő nedvességtartalom nem vehet el a látványos tájat. Testünk néhány sokk és fáradtság jeleit mutatta, fájó lábakkal és kisebb hólyagokkal büntetve minket. De a lábunk előrehozott minket. Olyan sok különböző terepen sétáltunk: szennyeződések, dzsungel, folyók, sziklák, hidak és földút. Végül beléptünk a látott legfestőibb falvakba, mindegyiket egy rizs terasz amfiteátrumának leeső amfiteátrumával borítottuk, amely minden irányba kilométerre nyújtott. A mezőgazdasági termelők betakarították a gabonaféléket, megállítva a nehéz munkát, hogy boldog mosolyt és barátságos „Namaste -t” kínáljanak nekünk, ahogy sétáltunk (békés nepáli üdvözlet).

A helyi ember rizst betakarít. Annapurna áramkör, Nepál
A harmadik nap a születésnapom volt, és a félelmetes Isten, Surya (hindu napozó isten) örömmel kívánta, hogy tiszta kék égbolt és kilátás nyílik a távoli hófödte csúcsokra. Ez is nagyon nehéz nap volt, a túra első nagyon nehéz napján. 600 méterre felfelé mászottunk felfelé a legkiválóbb vízesések mellett, amelyeket valaha láttunk. Végül elhagytuk a vezethető utat, és minden olyan dzsipeket, amelyeket az első 2 napon láthattunk, szamarak váltották fel, akik fel -le felfelé és lefelé haladtak az építési kellékektől a fáradt (és lusta) trekkerekig.

Összefogtuk és felfújhattuk a szikla vágott lépcsők végső szakaszát, valóban éreztük a lábunkat, amikor 6 nepáli porter átadta nekünk, hogy egy közel 500 font súlyú mobiltelefon -tornyot hordoztak! A hatalmas készítőt bambuszba szorították és a válluk fölé szorították. Csak 4 tudta egyidejűleg hordozni, így a másik 2 szünetben volt a kábelek hordozásával.Legtöbbjük cipő nélküli volt, mégis a hegyi kecskék mozgékonyságával felmásztak az árulóan meredek sziklaról. Sóhajaink és panaszaink lemondtak, amikor az 5 láb magas, mosolygó férfiak csoportja átadta minket. Látnunk kellett a hordozók százaival a túrán. Ezek a férfiak, a világ legnehezebb munkájával, a Nepál keresztirányú sok áruló táját, hogy értékes árukat szállítson a külvilágtól eltérő világba. Sok hordozó, akit láttunk, elképesztő számú hátizsákot vagy dobozt hordott, de egyikük sem hordozott olyan nehéz terhelést, mint ez a 6 ember.

Gyönyörű vízesések, amelyek összeomlanak a hegyoldalon. Annapurna áramkör, Nepál

A szamarak egy hídon, Annapurna Circuiton, Nepálon átszivárognak
Trekking az Annapurna pályán, a Nepálban, a Tal Village közelében

Amikor végre eljutottunk a meredek domb tetejére, a Tal Village látványa mindent érdemes. A tibeti stílusú házak és vendégházak apró gyűjteménye jelentős síkságot foglal el a Föld legmagasabb hegyeinek lábánál. Egy ilyen hatalmas, lapos, nagy, nyitott tér szinte helytelennek tűnt az Annapurna -hegység félelmetes behemótjai között, amelyek fölöttünk tornyosultak. A Manaslu, az Annapurna 2 és a Lamjung Himal hegység agresszív módon a lehetetlen kék ég hátterére bocsátotta magukat. Az itt található vendégházunk a több száz vízesés egyik lábánál volt, amelyet eddig láttunk, és elaludtuk a víz hangját, amely az ágyaink lábánál a sziklákba zuhan.

Érkezés a Tal Village -be, Annapurna Circuit -ba, Nepálba

Vízesések a vendégház, a Tal Village, az Annapurna Circuit, Nepál mögött
A következő napokban valóban észrevettük a hőmérséklet és a táj változását. Az éjszakák hűvösebbé váltak, az ételek kevésbé voltak ízlésesek, a hegyi kilátás sokkal lenyűgözőbb volt, és a vegetáció lassan kivágott. Sok vadon marihuána növényt mentünk át, finom aromáik megtöltötték a levegőt a középiskolai emlékeim illatával.

Közvetlenül a falvakban a növények úgy nőttek, mint… nos… gyomnövények, bizonyos pontokon egyenesen kilépve az ösvényről. Nem volt más választásunk, mint hogy megengedjük magának a Himalája örömét, és meglepő módon nem volt rossz! Vagy talán jónak tűnt, mert olyan régóta fontolóra vette, hogy kipróbáltam. Mindenesetre, amikor magasabbra mászottunk, a hópapíros csúcsok kilátása lassan kinyílt, és az 5. nap körül teljesen uralták az égboltot.

Felmászottunk a sziklás visszacsatolásokra, a juhok előtti állományra, a 7. felfüggesztési hídra és a Chame faluba, 2710 méter tengerszint feletti magasságban. Találkoztunk egy pár kanadaival, Jordan & Susie -vel és két angol lányával, és mindannyian kénytelenek voltak melegebb ruházatot vásárolni, mivel a Mercury 5 -re zuhant nulla alatt, mielőtt a nap még be is áll. Készítettünk néhány jak gyapjú kesztyűt és új gyapjún, mielőtt másnap reggel újra elindultunk.

A vadon élő marihuána, Annapurna kör, Nepál
Csinos virágok az Annapurna Trek -en, Nepál

Első megjelenésünk a hófödte hegyek, Annapurna Circuit, Nepál
Nagyon aranyos nepáli fiú, Annapurna Circuit, Nepál

Kecskék az úton az Annapurna pályán, Nepál
A 6. napot kezdtük el érezni a magasság hatásait. A vékony, száraz levegő megragadta a torkomat, és kisebb köhögést adott nekem, de Dariece szédült és kissé kihúzta belőle. Körülbelül 3000 méteren voltunk, közvetlenül egy újabb kép átlépése előtt, amikor Dariece -nak pihennie kellett. Furcsa és nagyon rövid volt a lélegzete, így mindketten elkezdtük a diamox tablettáinkat.

A Diamox egy magassági gyógyszer, tabletta formájában, amely elősegíti a káros szén vagy az alap testének megszabadítását, amelyet a test a vérben tárol, amikor magasságot kap. Ezt úgy teszi, hogy kiszivárogtatja a méreganyagokat. Tehát bár sokkal jobban éreztük magunkat a napi adagolás megkezdése után, sokat kellett abbahagynunk, hogy megkönnyítsük magunkat, ami nem olyan rossz, ha ilyen látványos nézetei vannak.

Egy domb fölé jöttünk, és az egész trek egyik legjobb látványával jutalmazták őket. Általában csak egy óriási, 1500 méter magas, sima kőzet arca volt, amely kilométerre nyújtott. A helyiek „szent rocknak” hívják, és azt állítják, hogy az elhunyt szellemének fel kell emelkednie a csúszós lejtőjére, mielőtt belépne a túlvilágba. Nem csoda, hogy ez a szikla volt az ilyen mítoszok alapja; Ez puszta méret, és a vonzereje ösztönözheti az elméjét, hogy minden felidézést felidézzenfajta történetek. Ahogy az út mentén sétáltunk, nehezen tudtuk tartani a szemünket, még a kövekre és a fák gyökereire is a figyelmet.

Annapurna áramkör, Nepál
Szent Rock, Annapurna Circuit, Nepál

Fáradhatatlanul tovább folytattuk, és mögöttünk szent sziklával elértük a villát az úton. A térképeinkből tudtuk, hogy az egyik út könnyű út a Pisang leengedéséhez, és egy sokkal kihívást jelentő és sokkal festői út a Pisang felső részéhez. Újratöltve, kiválasztottuk a felső Pisangot, és amikor megközelítettük az apró hegyi falut, tudtuk, hogy ideális választást választottunk.

A kis sár téglaházak a szikla oldalához ragaszkodtak, büszkén nézve az alsó völgyre. A fákból származó kerítések a falusiak állományát a magával ragadó kis házak közelében tartották, mindegyik fatüzelésű kéményével egy kis füstfüstöt dobott az égbe. A gyerekek nevetett és játszottak, integetve, miközben átadtunk őket a falu tetejére, ahol a vendégházak voltak. A szoba nagyon alapvető volt, olyan vékony matracmal, mint a chapatti, de a hegyekre meglepő kilátással büszkélkedhet.

A magasság és a kimerültség kombinációja néhány órán át mozdulatlanul hagyta az ágyban. Dariece úgy döntött, hogy elmen egy kolostorot a domb tetején, és egy éjszakai ünnepségen találta magát. Több tucat szerzetes imádkozott, miközben körözte a magas hegyekben lévő szenzációs templomot, csakúgy, mint több ezer vagy évig. Dariece velük ült, és meleg teát itott, miközben éppen kiszálltam az ágyból a vendégházunkban, nem tudtam a félelmetes tapasztalatokról, amelyeket fölöttem volt. Amikor visszatért, sokkal több teát kortyoltunk, és felmelegítettük a tűz. Dariece elmondta nekem és néhány más trekkernek a kolostor tapasztalatairól, amikor élveztük a napot, amelyet az Annapurna 2 hótakaró fölé helyeztünk, és poros csúcsait fehérről sárga színre, narancssárgára, kékre fordítva.

A falu a Pisang Upper -ben, Annapurna Circuit, Nepál
Másnap 6: 30 -kor felébredtünk, és nehezen hagytuk el a hálózsákok relatív melegségét, hogy belépjünk a nyomvonal -5 fokos időjárásra. Átmentünk egy nyugodt türkiz gleccser -tónál, amely a völgy padlóján fészkelőnek tűnt, mintegy 200 méter alatt. Maga a völgynek egy mariolandja úgy érezte, hogy emlékeztet Törökország Cappadoccia -ra.

Alig volt időnk felmelegedni, amikor egy tibeti ima kerekek egy hatalmas domb lábán üdvözöltek minket. A sziklás visszacsatolások a puszta szikla felé haladtak, több mint 300 méterre fölöttünk. Megpördítettük a kerekeket, elmondtuk imáinkat, és felfelé indítottuk a kimerítő kirándulást. Meglepő módon a lábaink finoman tartottak ki, látszólag egy hetes egyenes trekking kondicionáltak. A tetejére jutottunk, ahol egy hatalmas Gompa (tibeti templom) fogadott minket, amely büszkén nézett le az útra, amelyet éppen meghódítottunk.

A kilátások itt voltak a legjobbak, a Himalája úgy tűnt, hogy mindkét irányba az égboltra szorult, olyan magasnak tűnt, hogy másvilágúak. Annak érdekében, hogy az észak -amerikaiak számára a legmagasabb a Sziklás -hegység, 4300 méter, a legmagasabb a Nepál 8400 méteres magas góliátja. Jelenlétük olyan hatalommal parancsolja az égboltot, hogy még a nap délután 4:00 óráig tartja az egyenetlen csúcsok mögött.

Időnként óriási hóviharok láthatók ki a csúcstalálkozójuk közelében, keserű hideg jég és hó magas csíkokat küldve a légkörbe. A túrán ezen a ponton elértük a 3500 métert, a levegő szárazabbá és vékonyabbá vált, mindegyik méter magassága. Az árnyékban úgy érezte magát, mint a téli halott, de mivel olyan közel volt a naphoz, intenzitása megégette a bőrt, amikor magasabbra mászottunk.