Chengdu, Kína: Látogatásunk az óriási Panda Tenyésztési Kutatási Bázison

két éjszaka után egy nagy hostelben, ideje búcsút mondani Guilinnek. Felemeltük a hátizsákjainkat a vállaink fölé, megtaláltuk a helyi buszt, hogy elviszünk minket a vasútállomásra, és elindítottuk az epikus 25 órás vonatútunkat Chengduba, a Szecsuán tartományban. A legtöbb ember repül az utazás ezen lábának, de nem találtunk gazdasági repülési jegyeket, plusz mindig élvezzük a vonat elindulását; Ez a legjobb módja annak, hogy megnézhesse a vidéket és találkozzon a helyi emberekkel.

Az első láb 4 óra volt egy „kemény üléses” osztályon. Ez alapvetően azt jelenti, hogy 90 fokos szögben kell ülnie egy nagyon kevés párnával rendelkező ülésen. Néhányuknak ez egy nagyon hosszú utazás, amely ilyen ülés, de szerencsére számunkra csak 4 órán át ott voltunk, mielőtt a vonatokat váltanánk. Találkoztunk néhány igazán kedves fiatal nővel a vonaton, akik vágyakoztak arra, hogy kipróbálják az angol nyelvüket. Kihúztuk az útmutatónkat, és mindenki összegyűlt körülötte, hogy megmutatta nekünk, hol lakik, és megmutattuk nekik, hol voltunk és hová mentünk.

Az idősebb nők, akik nem tudnak angolul beszélni, mindent megtettek, hogy csatlakozzanak a beszélgetéshez, de elsősorban csak csodálták a bambuszszövött táskámat, amelyet ajándékként kaptam a vendégház tulajdonosától a Fülöp -szigeteki El Nido -ban. Mindannyian szerették, túl vicces.

A vasútállomáson – Sok szerencsét jegyvásárlások angolul nélkül!

Az ülőosztály -vonat

Nem tudom, vajon valaki külföldön néz -e egy idióta, de a show -ban lévő srác Kínába megy, és panaszkodik, hogy nincs ajtó a nyilvános WC -kben. Fogalmunk sem volt, hogy Kína melyik részén utazik, mert eddig nem látott ilyen dolgot az utazásunk során. Miután elértük az első vasútállomásunkat, meg kellett enyhíteni magam, és el kellett mennem a WC -hez. Ahogy lekerekítettem a sarkot, és beléptem a mellékhelyiségbe, ott volt, az arcomba ütközött: a nők egy ajtó nélküli WC-ben guggolnak, és üzleti tevékenységüket folytatják!

Nem tudtam, hová keresek, ezért felfelé haladtam a középső folyosón, és megpróbáltam megtalálni egy üres „WC -t”, de természetesen, hogy ilyen dolgot találjak, minden istálló sarkán kellett pletykálnom! Túlságosan korán reggel volt ezzel foglalkozni, bár biztos vagyok benne, hogy soha nem volt megfelelő idő. A helyzet még rosszabbá tétele érdekében nem voltak megfelelő WC -k (nyugati vagy ázsiai stílus), ez csak egy vályú volt, amelyen átfutott a víz! El tudod képzelni, milyen volt nézni, ha más emberek hulladéka, aki közvetlenül alatta rohan … szerencsére közel voltam a vályú kezdetén, és nem a vályú végén. Sokkoló volt. Soha nem láttam ilyesmit, még Indiában sem. Kína az idő múlásával más módon is sokkolónak bizonyul számunkra. Folytassa az olvasást!

Volt egy kis időnk, mielőtt a következő vonatunk eljött, így csak a csevegés körül lógtunk. A semmiből egy nő jött, mellette ült, és elkezdett kínaiul beszélni. Teljesen beszélt velünk, és csak azt válaszoltuk, hogy „igen, rendben, uh huh, nem értünk téged”. Végül 2 másik nő és egy férfi végül jött, és mindannyian képeket akartak velünk. Vidám volt. Tehát elkészítettük a fotózást, majd arra kértem őket, hogy készítsenek egy képet a cipőjükről. A kínai nők mindig 5 hüvelyk sarkú cipőt viselnek. Ritkán látok egy kisebb sarkot. Mindent sétálnak a városban is, nem tudom, hogyan csinálják.

Barátságos helyiek a vasútállomáson

A nők és 5 hüvelykes sarkuk!
A kedves emberekkel folytatott csevegés után felszálltunk a következő vonatunkra. Ezúttal egy „kemény alvó” osztályon voltunk. Olyan, mint egy SL osztály Indiában, egy alapvető 3 emeletes ágyrendszer 6 ágyakkal a kabinban.

A kemény alvó osztályú vonat
Az egyetlen különbség az Indiában és az Indiában az, hogy Kínában a vonatok tisztábbak … de a kínai emberek dohányoznak! Azt állítják, hogy csak a WC -k közelében lévő kocsik között dohányoznak, ami elméletileg nagyszerű, de amint a füst utazhat, csak a kocsi többi részén tér vissza. Ez nem volt a legnagyobb út számunkra. Ezenkívül a felső csomókon voltunk egymástól, ami nem ideális. A felső emeletnek a legkevesebb szobája van, tehát még a nyakunk teljesen lehajolt anélkül sem tudtunk ülni; Ha WC -be kellett mennünk, akkor le kellett másznunk a fentről, és ott is található a hangszórók! Nem volt a legélvezetesebb ébresztés nem volt a legélvezetesebb felhívás.

Dariece a vonat éttermi kocsijában
Annak ellenére, hogy volt a füst illata, egy nagyon hangos intercom és nem volt légkondicionáló a vonaton, végül jól aludtunkÉs felébredt, hogy felfrissülve érezte magát. Készítettük a zabkását, és levágtuk a mangóinkat a Breaky -hez, és összehoztuk a dolgainkat. Körülbelül 16:00 körül érkeztünk Chengduba, és megkezdtük az utat a vasútállomásról a hostelbe. Körülbelül 1/2 órán át egy helyi buszon voltunk, majd egy másikra kellett váltanunk.

Ez volt az első alkalom, amikor a nyelvi akadály miatt küzdöttünk a szállítás kitalálásával. Kínában alig beszélnek angolul, szó szerint a legtöbb esetben a nulla mellett. A hostelek munkatársai elég folyékonyak, de sok szerencsét, hogy bárki mást találjanak az utcán vagy az ügyfélszolgálatban, hogy kommunikálhassanak. Tehát a második buszos út eltartott minket. Mindenhol kerestünk, mindenféle irányba mutatva, a 20 kg -os hátizsákunk egy csomó téglának érezte magát, és készen álltunk arra, hogy csak egy taxit üdvözöljünk, és átadjuk! Szerencsére megtaláltuk a buszunkat, és ez alapvetően a hostel elé esett. Phew.

A SIM hangulatos vendégházában maradtunk, és fantasztikus volt, valószínűleg a legjobb, amiben valaha is maradtunk. Ez a hely minden kényelmét el tudta képzelni: egy bár, egy étterem (figyelemre méltó szecsuán ételek kiszolgálása), 2 kerti, asztalokkal ellátott kerti területek és Székek, játékterem, biliárdasztal és ping pong asztal, mindenféle információval ellátott utazóasztal, és a személyzet, aki mindent a labdán volt. Mindannyian nagyszerű angolul beszéltek, és nagyon jól tudtak a városukról és az országukról. Nem tudjuk eléggé ajánlani ezt a helyet. Az étel annyira jó volt a hostelben, hogy minden étkezést ettünk, kivéve egyet.

A fő oka, hogy egész Chengdu felé érkezzünk, az volt, hogy a nagyon aranyos, ennivaló és határon kihalt, panda medvéket láttuk !! Hostelünk túrát kínált, de mint tudod, nem vagyunk annyira izgatottak, hogy túrákat veszünk, ezért másnap indultunk magunkhoz. Csak 2 buszt kellett vennünk, és egy órán belül ott voltunk. Elmentünk az óriási Panda tenyésztési kutatási bázisra, közvetlenül Chengdu mellett. Itt tenyésztik a panda medvéket, de sajnos a medvéket nem lehet újból bevezetni a vadba.

Az emberektől függővé váltak, hogy táplálják őket (fogaik nem elég erősek ahhoz, hogy kinyitják a bambuszt), és még vonakodnak a pártól. A hely vadon élő állatok tartalékának nevezi magát, és nem azt jelenti, hogy olyan, mint egy állatkert. Megállapítottuk, hogy ez egy nagyon jó tartalék, nem túl állatkert-szerű, de egy kicsit jobb lehetett volna a medvék számára.

Sok panda terület tele volt fákkal a mászáshoz, a fű a játékhoz és a bambusz épített szerkezetekhez, amelyekkel kóborolhatnak. Az egyetlen probléma az volt, hogy a házak nem voltak olyan nagyok. Nem voltak szörnyen kicsik, de kicsit nagyobbak lehetett volna. Akárhogy is, a panda medvék annyira aranyosak voltak, és úgy tűnt, hogy nem gondolták a feltételeket! 2 terület volt kiemelkedett számunkra: egy 7 serdülőből álló csoport és egy 2 kölyökkel rendelkező anya. Ezeknek a medvéknek annyi személyisége van, és néha manőverük annyira ember volt.

Megragadnának egy darab bambuszot, leülnek, hátradőlnek egy fához, vagy ilyesmi, és elkezdenek enni. Ha megtelt, mindannyian a hátukon kóborolnának, mintha éppen befejezték volna a pulyka vacsorát! Vidám volt.

Egy csoportos ebéd. Chengdu, Kína

Csak lógj ki. Chengdu, Kína
Mmmm, bambusz! Chengdu, Kína

Olyan tele vagyok! Chengdu, Chinaone Happy Panda. Chengdu, Kína.

A kölyköknek rengeteg személyisége is volt, és különösen egy valóban rontó volt. Felmászna egy dombra, majd leesik, hogy felhívja a figyelmét a turistákra; Ugrott az anyjára, és megpróbálta durván élni vele (a nőnek nem volt ilyen), és sokáig töltötte a lehető legjobban, hogy felmászjon egy fára (elég kínosan hozzátehetem), ahol a bátyja volt szundikálás. A jelenet annyira vicces volt, és figyeltük, hogy mindez lemerül, és egész idő alatt nevetett erre a homályos karakterre.

Megpróbál felmászni oda, ahol a bátyja van. Chengdu, Kína

Majdnem ott! Chengdu, Kína

Pihenni egy fában. Chengdu, Kína

Csak lógj ki. Chengdu, Kína
Az óriási pandákon kívül vannak Red Pandas is ebben a tartalékban. Még csak nem is hallottam róluk, mielőtt idejöttem. Úgy néznek ki, mint a mosómedve, mint a medvék, de ugyanolyan aranyosak voltak. Kevesebb, mint 1000 vad panda maradt a világon, tehát néhány órát körül barangolva töltöttünk, és felértékeljük azt a tényt, hogy láthattuk a legveszélyeztetettebb állatokat, még akkor is, ha nem voltak vadonban.Egy piros panda. Chengdu, Chinaso aranyos. Red Panda, Chengdu, Kína

Másnap korán felálltunk, hogy kimegyünk és megnézhessük a város körüli látnivalókat. Navigáltunk a metróvonal körül, és egy nagyon nagy, jól megőrzött buddhista templomba, a Wenshu-templomba mentünk. A hely hatalmas volt, tele parkokkal, teknősökkel, békákkal, kolostorokkal, szerzetesekkel és fém urnákkal, amelyek füstölő botokat égetnek. Remek hely volt egy ideig barangolni. Innentől kezdve találtunk néhány vörös lámpával, régi kínai építészettel és üzletekkel bélelt hátteret.

belépés a kolostorba

Wenshu templom

füstölő égő a Wenshu templomban

Színes virágok, Chengdu, Kína
gyönyörű kolostor

Egy hatalmas béka a templomban. Chengdu, Kína
Bepattanunk egy teaházba, és úgy tettünk, ahogy a helyi szecsuánok, volt néhány zöld tea és néhány csevegés. Nem teljes mértékben belemerülünk a tea-időbe, mint amilyennek lenne… Nyilvánvalóan a délutáni tevékenység során egy ember fémhuzallal és egy kis tollral ellátott ecsettel jár, a végére egy zseblámpát húzza, és elindul Mélyen ásni a fülcsatornába a fültisztításhoz! Lehet, hogy megoldotta volna a fül kiegyenlítését, és talán tudtam volna búvárkodni, de nem tűnt egészségügyi vagy biztonságosnak, ezért kiszabadultunk ebből.

Hagyományos kínai tea

Fül takarítás a teaházban!

Miután szemtanúja volt a legfurcsább dolognak, hogy történjen egy teaházban, vagy bárhol, visszatértünk a metróba, hogy tovább menjünk minket, hogy kipróbálhassuk a híres Sichuan Hotpotot. A szecsuán ételekről ismert, hogy tele vannak chili és nagyon fűszeres … amit szeretünk! Az asztalokat az asztalba beépített égővel állítják be, a pincér egy nagy, forrásban lévő fűszeres olajat hoz ki, amely továbbra is buborékol az asztalnál a forró elem felett.

Ezután elmegy a hűvösebb szobába, és válasszon ki néhány élelmiszert, amelyet a pezsgő jóságban szeretne főzni. Rengeteg különféle húsválaszték volt (megbizonyosodtunk arról, hogy a menüben nincs kutya), és sok zöldséget kínálunk. Az óntartályunkat marhahús, sertéshús, csirke, brokkoli, karfiol, csírák és tökkel töltöttük, mielőtt visszaindultunk az asztalunkhoz. Nagyon szórakoztató és interaktív étkezési mód volt, és végül a fűszeres élvezetekkel töltöttük magunkat.

Az összes nyárs, amely a választásra vár

Főzzük a nyársainkat a fűszeres olaj ezonjában

Hazafelé, valami oly bizarrnak, annyira érthetetlennek és nevetségesnek tanúi voltunk, hogy ez megállít minket a pályáinkban. Más utazók azt mondták nekünk (amikor éppen Kínába érkeztünk), hogy a kínai szülők lyukakat vágnak a gyermekük nadrágjában, hogy ha a fürdőszobába kell menniük, könnyebb hozzáférés. Oké, rendben, gondoltuk. De nem tudtuk pontosan, mit jelent ez … mit jelent, hogy igen, könnyebb hozzáférni az 1. vagy a 2. számú #2 -hez, de nem csinálják a WC -ben, bárhol megteszik, hogy érzik magukat!

Ebben a pillanatban egy nagyon elegáns bevásárlóközponton kívül sétáltunk, csak a Mercedes, a BMW és a Porsches mellett parkoltak. Az autó felhúzott, anya kijött a 3 éves gyermekével, és a gyönyörű vízkút fölé tartotta, amely a bevásárlóközpont előtt volt, és ott ment. A pisilése a szökőkútba megy, majd r